Oglindă

Când vă voi părăsi,
Să nu-mi puneţi cruce.
Nu voi a putrezi
Sub lutul cel dulce.

Pe-o luntre mă lăsaţi
Sub luna de gheaţă,
Valuri să-mi fie fraţi
Şi marea mireasă.

‘N-al nopţii miez păgân,
Cu fruntea senină,
Daţi foc la tot ce ţin
În minte şi-n mână.

Fumul s-a potoli,
Şi-n veacul ce vine
Cenuşa-mi va trăi
Mai mult decât mine.

P.S. Cu mici excepţii, poezia poate fi citită şi de jos în sus :)

6 Responses to Oglindă

  1. World_in_wireframe says:

    Wow!, that’s great man… u rock!

    Cred ca e o enorma coincidenţa! Acum o saptamâna am scris o poezie in care am intenţionat aceeaşi chestie!
    iata:
    Spirala

    Se stinge-ncet, şi roşu, eternul nostru soare
    În ceaţa deasa, grea, o pată conturează
    Cenuşă-n focul roşu şi roşu-n neagra zare
    Ridica suflari grele, ce tot se-ngreunează!

    Pamîntul e altarul, iar omul este zeul
    Sfinţeste cu mînie şi luptă pentru pace
    Iar dupa ce îmvinge, îşi mîmgîie trofeul
    Şi mîngîie tot omul, ce e învins şi zace!

    Pustiu eu sunt, şi vidu-n mine-nchis.
    Fiind acum si-aici,scriind ce tot s-a scris
    Încerc eu sa strecor o vorba mai amară,
    În veşnic-aşteptare, ca noul sa apară.

    Pamîntul e altarul,omul caută zeul,
    Zeii nu pot vorbi, vorbele lor sunt spuse,
    Clişeul şi minciuna-şi presteaza apogeul,
    Confuza este lumea şi toate sunt confuze

    Se-aprinde-ncet, şi-albastru, eternul nostru soare
    În ceaţa ce pluteşte, coroana-şi conturează,
    Sclipire-n roua pura, şi pura-i noua zare
    Ridica firavi muguri, lumea ce ne sfideaza!

    Oricum ideia-ti apartine, tu ai facut-o primul publica!
    we’ll see next time… ;)

  2. Constantin says:

    Imi place! De ce nu o publici pe undeva? (un blog al tau, sau poate vreun site care posteaza poezii)
    Stiu, n-ai timp. Dar e pacat sa se piarda asa o opera intr-un simplu comentariu.
    Vacanta placuta in continuare :)

  3. Eujen=) says:

    Salut!=) super poezie, mi-a placut mult; imi aminteste de “Miorita”, cind vorbeste de moarte..=) in veacul nostru nu va mai fi “Miorita”, va fi “Oglinda”=)) apropo, de ce “Oglinda”? Ps vacanta placuta si succes!=)

  4. Constantin says:

    Mult timp ma gindeam ce titlu sa-i pun. Nu-mi venea nimic interesant in minte. M-am gindit la “Ambigrama” sau “Palindrom”, pentru ca se poate citi de jos in sus, dar suna mult prea “stiintific”. Asa ca i-am pus numele de Oglinda ca sa fie simplu. Sensul: daca pui o oglinda “sub” poezie, poti citi ceea ce vezi pe oglinda (e o exagerare evident). 8)

  5. mihaelams1 says:

    Frumos si neobisnuit! Mai rar oamenii se gindesc la structura poeziei, atragind atentie la sens si stil. Pot sa o compar cu “Clepsidra” lui Dabija, care la fel se citeste din ambele parti. De asemenea, are ceva tangente cu Eminescu – “De-ar fi sa mor” si variantele (care sint destul de multe ;))
    Tin minte ca pe vremea cind scriam si eu poezii (ma exprim de parca traiesc de multe secole ;D) am alcatuit una doar din paronime. Se incepe cu “Umor, amor, omor, mor” sau cam asa ceva. Daca o gasesc prin casa sau prin calculator, poate o voi pune pe jurnal.
    Continua sa scrii, deoarece in poeziile tale se gaseste un elemet rar intilnit, si anume – maturitate poetica. Si, desigur, logica, cu care nu se poate mindri oricine ;)

  6. Constantin says:

    Mersi de incurajare :)

