Moment de inspiraţie (desprins din realitate)

Merg în rutieră (maxi taxi – na!). Şoferul fumează. Mă irită. Respir prin mânecă. Rutiera se opreşte şi intră două femei. Acestea discută zgomotos. În rusă. Rutiera se opreşte din nou la semafor. Văd un afiş pe fereastră (al primăriei): “Moldova – Patria Mea.” Patria mea… În rutieră intră doi beţivi. Se face verde şi mergem mai departe. Sună un mobil. Posesorul întârzie să răspundă – se preface că nu-l găseşte. Într-un final: “Alyo? Ya v marshrutke!” … Patria mea… Cei doi beţivi decid să coboare (au văzut un bar?). “Na astanovke pajalusta.” Femeile continuă să vorbească. Şoferul opreşte. Un beţiv: “Spasiba balişoe.” Şoferul: “Nezaşto.” … Patria mea. Moldova… Şoferul scuipă pe fereastră şi îşi aprinde încă o ţigară. Îmi ţin pentru un moment respiraţia, doar-doar se va limpezi fumul. Îmi las capul pe fereastra aburită. Văd luna… Moldova… Patria mea… Cu câtă plăcere mi-aş lua rămas bun!

La mulţi ani tuturor românilor!

NOTE: As you could see, this blog will also feature occasional posts in Romanian. Just couldn’t resist it ;)

7 Responses to Moment de inspiraţie (desprins din realitate)

  1. Artur says:

    Yeap… this is a real story of our country, Patria mea. Moldova…, and i’m kind’a disapointed of this……
    Anyway there are good things on this little piece of land that i call… Patria mea. Moldova…
    Autor… respect din partea tuturor Moldovenilor

  2. World_in_wireframe says:

    This is good one :)
    Imersiva istorisire…(m-am simtzit acolo)
    Cred ca din citeva propozitzii ai reusit sa descrii 80% din
    Moldova-Patria mea…

    Respect (da nu la totzi romanii, ca shtiu citziva shi-mi intind nervii la maxim, ;) , shtii tu despre ce vorbesc)

    Astept mai multe creatzii de genul acesteia…

  3. Adrenalin says:

    “Moldova… Patria mea… Cu câtă plăcere mi-aş lua rămas bun!”

    Adica, ai vrea sa pleci din Moldova ASAP si sa nu te mai intorci ?

  4. Constantin says:

    Vreau sa plec sa invat peste hotare. Si apoi voi decide daca sa ma intorc sau nu. Pina ce, in afara de torrents.md, nu prea vad avantaje ale aflarii in Moldova. Si deseori ma poticnesc de ceva care in alte locuri ar fi posibil.

  5. Eujen=) says:

    Salut!=) in sfirsit am intrat si eu pe adresa inspiratiei tale=) sorry ca asa tirziu.. de torrents deacord=) dar nu stiu ce sa spun de plecare… stii de cite ori intreb oamenii care sunt dupa hotare(traiesc , invata, whatever..) cum o mai duc… cel mai des aud raspunsul mi-e dor de Moldova… mi-e dor, cit de rau n-ar fi… nu stiu ce e atractia asta… posibil ne atrage bastina… cine stie…
    p.s. mi-a placut mult eseul, esti bravo!

  6. Constantin says:

    Mersi :)
    Despre dorul de tara nu stiu ce sa spun, fiindca n-am fost “afara” pe mai mult de 10 zile. Voi pleca si voi vedea cum am sa ma simt.

  7. Livia says:

    de doua zile caut info despre Moldova, “what foreigners say about Moldova”… E ceva strashnic… aproape nuimic de bine… politics and disadvantages…
    However, nice post!!
    Bravo!!

